PROJEKT TORAMI NOWEJ EDUKACJI

TORAMI NOWEJ EDUKACJI – wykształcenie, kreatywność   i innowacyjność drogą do lepszej przyszłości uczniów Mińska Mazowieckiego

W Mińsku Mazowieckim w 6 szkołach podstawowych: SP1, SP3, SP4, SP5, SP6 i ZSP1 przez dwa lata realizowany jest kompleksowy projekt wsparcia edukacyjnego dla 1000 uczniów.  Korzystają oni z dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających. Poza tym do szkolnych pracowni zakupione zostanie doposażenie oraz pomoce naukowe. W placówkach powstaną zaplecza do nauczania metodą eksperymentu, a dzięki doposażeniu pracowni informatycznych zwiększy się wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
W ramach projektu dla 157 nauczycieli zaplanowane zostały szkolenia m.in.: z posługiwania się technikami komputerowymi, wykorzystania metod eksperymentu w nauczaniu przedmiotów ścisłych, metod zapamiętywania, koncentracji i efektywnego uczenia się.

Tytuł projektu: Torami nowej edukacji – wykształcenie, kreatywność i innowacyjność drogą do lepszej przyszłości uczniów Mińska Mazowieckiego
Beneficjent: Miasto Mińsk Mazowiecki
Całkowita wartość projektu: 3 968 321,11 zł
Kwota dofinansowania: 3 769 031,11 zł
Działanie: 10.1.1  Edukacja ogólna

W naszej szkole odbywają się następujące zajęcia:

– rozwijające z matematyki, biologii, geografii, informatyki, j.angielskiego

– dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki, j.angielskiego

Ponadto uczniowie brali, bądź będą brali udział w następujących zajęciach prowadzonych przez Partnera projektu:

– kurs rozwijania 6 umiejętności uniwersalnych

– warsztaty „Młody kreator” dla uczniów klas młodszych

– warsztaty „Młody inżynier” dla uczniów klas starszych

– szkolenie z robotyki oraz informatyki IRobot

IROBOT

W ramach projektu „Torami nowej edukacji…” w środę 4 marca odbyły się w szkole zajęcia  z robotyki dla uczniów klas pierwszych – IROBOT. Mimo, że warsztaty trwały 6 godzin, dzieci nie nudziły się, wprost przeciwnie, były zafascynowane możliwością nie tylko zbudowania robota, ale i zaprogramowania go. Na początku dzieci obejrzały film o robotach, a następnie w 2-osobowych zespołach walczyły z klockami Lego, aby zbudować łazik. Igor z klasy 1d zapytany, czy podobały mu się zajęcia, odpowiedział, że tak, i szkoda, że były takie krótkie, ponieważ nie do końca udało im się zaprogramować pojazd, który zbudował razem z Mikołajem. Zajęcia prowadzili w małych 10-osobowych grupach dwaj młodzi, przystojni informatycy.

TORAMI NOWEJ EDUKACJI- ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI

Matematyka jest królową nauk i jest wokół nas.Przekonali się o tym uczniowie, kiedy wzięli do rąk linijki, centymetry i miarki. Mierzyli, obliczali, zamieniali jednostki. Dzieci uczyły się przydatnych umiejętności świetnie się przy tym bawiąc.

 

TORAMI NOWEJ EDUKACJI- ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE Z INFORMATYKI

Podczas zajęć projektowych dzieci bardzo zaprzyjaźniły się z programem do rysowania Paint. Potrafią  już samodzielnie tworzyć rozmaite obrazy, wykazując się kreatywnością, jak również pracować według  wytycznych nauczyciela. Tworzą  teksty w programie Word  i potrafią poradzić sobie z ich edytowaniem wg wcześniej ustalonych wytycznych . Powerpoint pozwolił na tworzenie ciekawych prezentacji odzwierciedlających  zainteresowania dzieci. Jednak świecące i wykonujące polecenia roboty zdecydowanie najbardziej  skradły serca małych informatyków.

TORAMI NOWEJ EDUKACJI- ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE Z MATEMATYKI

W ostatnim czasie  na zajęciach rozwijających z matematyki dzieci z klasy 2  uczyły się rozwiązywać zadania złożone. Dzięki robotom Photon poznały zasady “zdrowej” rywalizacji jak i zgodnej pracy zespołowej. Robot jako narzędzie do nauczania świetnie sprawdza się w klasach młodszych, sprawia że lekcja staje się ciekawsza. Dodawanie, odejmowanie jak i mnożenie nie stanowiły dla uczniów żadnych przeszkód. Sprawnie rozwiązywali zadania, świetnie się przy tym bawiąc. Dzięki projektowi Torami Nowej Edukacji dzieci mogą rozwijać swoje zdolności i zdobywać wiedzę.