Projekt lekturowy kl. 8a i 8c

Informacje zebrane podczas omawiania lektury można gromadzić i zapisywać w różny sposób. Uczniowie klasy 8a i 8c podsumowali swoje spotkanie z lekturą “Kamienie na szaniec” Aleksandra Kamińskiego na dwa sposoby – wykonywali lapbooki lub próbowali zmieścić lekturę w pudełku. Na lapbookach znalazły się informacje o autorze, bohaterach, akcjach sabotażowych i dywersyjnych przeprowadzanych przez Szare Szeregi. Można tu też znaleźć symbole Polski Walczącej, treść napisów na murach okupowanej stolicy, opisy realiów wojennych. W pudełkach lekturowych z kolei znalazły się rekwizyty kojarzące się uczniom z książką, a także gra dotycząca treści lektury, makieta akcji pod Celestynowem i akcji pod Arsenałem. Prace są efektem wiedzy uczniów zdobytej podczas omawiania lektury na lekcjach polskiego z panią Agnieszką Kożuchowską i panią Izabelą Saganowską, ale także wyobraźni, kreatywności i talentów plastycznych ósmoklasistów. Zachęcamy do obejrzenia prac: