Historia – memy – patriotyzm

Listopad to miesiąc zadumy, refleksji nad wiecznością i ważnymi rocznicami państwowymi. Dla naszej szkoły to również miesiąc, w którym odbywają się różne konkursy i wydarzenia historyczne. Pierwsze z nich zostały już rozstrzygnięte i wbrew wszystkiemu (a zwłaszcza epidemii) uczniowie pokazali, że można promować historię na wesoło, a także wykorzystując zdobycze Internetu, różne programy komputerowe i swoje umiejętności, okazać swój patriotyzm.

Klasy 7 i 8 stanęły przed zadaniem stworzenia memów z konkretnej epoki historycznej (II wojna światowa i XIX wiek). Memy to wspaniałe narzędzie do promowania historii, ponieważ przy ich tworzeniu, a także odkodowaniu, trzeba wykazywać się kilkoma umiejętnościami: znajomością tematu, poczuciem humoru i odniesieniem do jakiegoś ogólnie znanego obrazu graficznego. Dopiero to połączenie daje niezapomniane emocje, którym niejeden uczeń (a może i nauczyciel?) poświęca godziny swojego życia. Odzew był spory, także komisja miała sporo trudności z wyłonieniem zwycięzców, niemniej oto lista zwycięzców:

Klasy 8

  1. Miejsce Bartosz Krypski z klasy 8a
  2. Miejsce Ada Ślązak z klasy z klasy 8a
  3. Miejsce Wiktoria Gutkowska z klasy 8c

Klasy 7

  1. Miejsce Eliza Klimek z klasy 7e
  2. Miejsce Aleksander Marczak z klasy 7b
  3. Miejsce Martyna Kozłowska z klasy 7e

Wyróżnienie – Bartosz Zima z klasy 7b

Klasy 4 stanęły przed wyzwaniem stworzenia patriotycznej grafiki. Tematem głównym był współczesny patriotyzm. Komisja została wręcz wbita w ziemię jakością wykonania i pomysłowością młodych patriotów. Uczniowie z klasy 4b bezapelacyjnie wygrali tę konkurencję:

  1. Miejsce Daria Knap z klasy 4b
  2. Antek Korzeniewski z klasy 4b
  3. Marcel Nowakowski z klasy 4b

Wszystkim, którzy zaangażowali się w oba konkursy z serca gratuluję i zapraszam do obejrzenia zwycięskich prac

Agnieszka Nowak – nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie