Same sukcesy z Janem Pawłem II

W ostatni czwartek i piątek, 26-27.09.2019 r. klasa 7a oracz część klasy 7c pojechały na wycieczkę śladami patrona szkoły. Pierwszym miastem, do którego zajechał autokar z żądnymi przygód uczniami, był Kraków. Na Rynku Starego Miasta okazało się, że ustawiona tam rzeźba głowy idealnie wpisała się w nastroje podróżujących – wszyscy mieli głowy otwarte na nowe wyzwania. A to był dopiero początek! W Muzeum, w podziemiach Rynku okazało się, że niektórzy ważą wg średniowiecznej miary 3 lub 4 kamienie, mają 4 łokcie lub kilka dłoni wysokości. Od przeliczania na kilogramy i metry nie rozbolała nikogo głowa tylko dzięki lekcjom pana Rybińskiego. Po drodze na Wawel zwiedziliśmy siedzibę Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz zobaczyliśmy okno papieskie, gdzie Jan Paweł II spotykał się wieczorami z młodzieżą w trakcie swoich pobytów w Krakowie. Wawel zrobił wrażenie: nekropolia, dzwon Zygmunta, Kaplica Zygmuntowska, krużganki i jaskinia smoka, która okazała się średniowieczną karczmą dla zbójów. Tyle wiedzy i wrażeń na tak małej powierzchni. Głowa mała, by to spamiętać. Na szczęście, bezpośrednio po Wawelu pojechaliśmy do Wadowic na nocleg. Zanim jednak poszliśmy spać, była integracja w pokoju 120. Śpiewanie, gra na gitarze (i ukulele) rozbawiło wszystkich na tyle, że impreza przeniosła się na korytarz. Tam, po krótkim szkoleniu tańczyliśmy „Belgijkę”. Niestety, wspaniale rozpoczęty wieczór został przerwany przez ciszę nocną Następnego dnia zwiedziliśmy Muzeum – dom rodzinny Jana Pawła II i parafialny kościół, w którym został ochrzczony. W międzyczasie dziewczyny z 7c, wykorzystywały wolne chwilę, by…tańczyć, zwłaszcza na rynku w Wadowicach. Zjedliśmy też kremówki, a następnie pojechaliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie Karol Wojtyła często pielgrzymował. Poza pięknym sanktuarium, zachwycaliśmy się krajobrazem. Malownicze góry, powoli przybierały już jesienne kolory. Po wizycie w Kalwarii Zebrzydowskiej, wróciliśmy do domu.Podsumujmy cele wycieczki:

Poznanie miejsc związanych z patronem szkoły – ukończone z sukcesem

Integracja – ukończone z sukcesem

Dobra zabawa – ukończone z sukcesem