Zakończenie roku… w kajaku

Uczniowie klasy 7a i 7c wraz ze swoimi opiekunami – panią Justyną Kołodziejczyk, panią Agnieszką Kożuchowską i panią Izabelą Saganowską spędzili ostatnie trzy dni roku szkolnego na wycieczce. W poniedziałek 17 czerwca poznawaliśmy uroki Wigierskiego Parku Narodowego, pływając łodzią z przeszklonym dnem po jeziorze Wigry i zwiedzając Pokamedulski Klasztor w Wigrach. Nocowaliśmy w sercu Suwalskiego Parku Narodowego – w Smolnikach, gdzie kręcono sceny do filmu A. Wajdy “Pan Tadeusz”. Drugiego dnia wyruszyliśmy na wycieczkę do Wilna. Obejrzeliśmy obowiązkowo przepiękny kościół św. Piotra i Pawła z białymi stiukami, kaplicę w Ostrej Bramie, cmentarz na Rossie, miejsca związane z Adamem Mickiewiczem, Juliuszem Słowackim i Stanisławem Moniuszko, a także cerkiew św. Ducha czy dzielnicę żydowską. W drodze powrotnej podziwialiśmy zamek księcia Witolda na jeziorze w Trokach i próbowaliśmy karaimskich kibinów. Uczniom najbardziej podobał się trzeci dzień, kiedy pokonali kajakami 12-kilometrowy odcinek urokliwej rzeki Czarna Hańcza. To było z pewnością niezapomniane zakończenie roku! Już teraz wiemy, jak nazywają się domy bobrów, co z drzewami robią kormorany, gdzie Mickiewicz spędził pół roku w więzieniu i jak udało mu się wydać “Ballady i romanse”. To był wyjazd pełen wrażeń. Już planujemy kolejne wycieczki, zaraz po wakacjach.