A może za morze?

Ostatnio klasa 2b, przy okazji omawiania lektury “Zaczarowana zagroda”, miała okazję troszkę bliżej przyjrzeć się biegunowi południowemu. Poznaliśmy jego położenie, klimat oraz zwierzęta, które tam występują. Wykonaliśmy makietę zagrody z lektury oraz tematyczne lapbooki. Zapraszamy do galerii.

Moda na Polski w 2c

W ostatnich dniach dużo mówiliśmy o naszym języku. Poznawaliśmy dzieła polskich twórców, zgłębialiśmy zasady ortografii. Wisienką na torcie była zabawa w pisarzy i ilustratorów własnych książek.  Przygody, które młodzi autorzy wymyślili podczas lekcji są różnorodne i ciekawe. A o to historia jednej z uczennic.
Przygoda nożyczek
Były raz dwie pary nożyczek, które wciąż się kłóciły.
– Jestem lepsza od
Ciebie. Tobą to nie można nawet kartki przeciąć.
-A Ciebie jak ktoś dotknie to się skaleczy.
-Tobą tylko we fryzjera można się pobawić.
Przestańcie się kłócić! Odezwał się grzebień. – Jesteście ważne
i potraficie co innego robić!
-To prawda! Powiedziały nożyczki.
-Przepraszam Cię.
-Ja Ciebie też.
I już zawsze żyły w zgodzie.
Oliwka K.

Odwiedziny strażaka

24 lutego uczniowie klasy 1C wzięli udział w spotkaniu z Przedstawicielem Państwowej Straży Pożarnej z Mińska Mazowieckiego- panem Marcinem Wojciechowskim, tatą naszej koleżanki Mai. Celem spotkania było przybliżenie pracy strażaka. Wszyscy uczniowie z wielką uwagą słuchali prezentacji gościa, który pokazał nam jak wygląda wóz strażacki oraz jego wyposażenie. Dowiedzieliśmy się, że poza akcjami gaszenia pożarów strażacy jeżdżą do wypadków komunikacyjnych, pomagają poszkodowanym, usuwają gniazda owadów z miejsc w których mogą one stwarzać bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi. Pomagają podczas powodzi. Pan Marcin pokazał nam akcję ratunkową małych bocianów, które wypadły z gniazda. Mieliśmy również okazję zobaczyć z czego składa się pełny strój bojowy strażaka. Dowiedzieliśmy się jaką rolę odgrywają jego poszczególne elementy, zabezpieczające go przed ogniem i innymi zagrożeniami związanymi z akcją ratowniczą. Wszyscy słuchali z wielką uwagą.Nasi uczniowie mogli samodzielnie rozwinąć i zwinąć wąż strażacki- okazało się to wielkim wyzwaniem. Była to bardzo pouczająca lekcja. Jesteśmy bardzo wdzięczni Panu Marcinowi za poświęcony nam czas oraz pokazanie nam, że każdy strażak jest bohaterem.

Klasy 0-3 w Muzeum Ziemi Mińskiej

W tym miesiącu klasy 0-3 udały się na wycieczkę do Muzeum Ziemi Mińskiej. Dzieci uważnie słuchały opowiadania p. Leszka Celeja dotyczącego historii muzeum oraz mieszkańców Mińska Mazowieckiego. Uczniowie mieli także okazję zobaczyć piękną wystawę rzeźb, maszyn do szycia Singer oraz patchworków polskich. Dodatkowo zainspirowane folklorem mińskim stworzyły własne wersje patchworków i otrzymały nagrody w postaci kredek, pocztówek z obrazem słynnej mińskiej malarki p. Hanny Babilońskiej (dzielącej swoje życie między Mińsk Mazowiecki,a Hiszpanię). Zapraszamy do galerii.

KONKURS NA NAJPIĘKNIEJSZĄ KARTKĘ WALENTYNKOWĄ

W lutym w naszej szkole odbył się konkurs plastyczny na Najpiękniejszą Kartkę Walentynkową. Wspaniałe życzenia i wierszyki oraz pomysłowość technik wykonania kartek spowodowały ogromną trudność w wyborze zwycięzców. Po długim namyśle jury w wybrało najlepsze prace wykonane przez uczniów klas 1-3, a wyniki przedstawiamy tutaj:

I miejsce-Alicja Kucińska 2d

II miejsce- Amelia Grzybowska 3b

III miejsce- Natalia Glezman 1d

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie i gratulujemy zwycięzcom.
                               Prace są umieszczone na wystawce w holu szkoły.

 

Where is love? Walentynkowy szał w naszej szkole!

Poniedziałek 15 lutego upłynął dzieciom z oddziału 0a w walentynkowej atmosferze. Od rana czekało na nich wiele atrakcji: interaktywna gra terenowa z zagadkami i robotami Photon – Where is love? Uczniowie mieli za zadanie znaleźć, a następnie odgadnąć przygotowaną zagadkę, która znajdowała się na terenie naszej szkoły, następnie dojechać do punktu za pomocą robotów Photon. Odbyły się także sesje fotograficzne w LOVE-budce, którą uczniowie własnoręcznie wykonali, matematyczny kissquiz oraz walentynkowa laurka 3D wykonana za pomocą farb, pasteli, cekinów i tekturowych elementów. To był dzień pełen wrażeń.

Poczta walentynkowa 0-3

Walentynki to czas wyznawania miłości, sympatii jak i przyjaźni. Z tej okazji w naszej szkole zorganizowana została Poczta Walentynkowa, która cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. 15 lutego uczniowie klasy 2d oraz 3b  wraz z wychowawczyniami panią Aleksandrą Kołak i Sylwią Tyszko przemienili się w listonoszy i dostarczyli kartki walentynkowe do ich adresatów. Klasa 0b mogła pochwalić się największą liczbą czerwono – różowych laurek, a rekordzistami zostali Maks Ciężkowski, Miłosz Gańko i Staś Wilk. W zerówkach dzień zakończył się świętowaniem i zabawami balonami w kształcie serc a w klasach 1-3 opowiadaniem ciekawostek na temat walentynek.

Ulepimy dziś bałwana?

Uczniom klasy 0b nie straszny mróz i zamieć za oknem, bo postanowili ulepić bałwana wewnątrz szkoły. Pod okiem wychowawczyń Kamili Zagórskiej i Pauliny Kaczmarek, dzieci miały okazję nie tylko stworzyć śnieżne postacie, ale też zbadać czystość białego puchu. Uczniowie doszli do wniosku, że nie warto łapać śnieżynek do buzi, bo są pełne brudów i zarazków. Po skończonych eksperymentach i zabawie zorganizowaliśmy zaokienną wystawkę naszych wytworów.

Arktyczne krajobrazy

Jak się okazuje zimowa i śnieżna aura nie tylko za oknem. Na naszym szkolnym korytarzu pojawiła się wystawa z serii „Lodowa kraina” wykonana przez najmłodszych uczniów trójki z 0a. Młodzi artyści wykorzystali do pracy plastycznej kartony z papieru, które dostały “drugie życie” i zamieniły się w arktyczne lodowce. W środku znaleźć można renifery, niedźwiedzie polarne, lisy oraz pingwiny – zupełnie jak w bajce.

Torami Nowej Edukacji- zajęcia rozwijające z informatyki

Podczas zajęć projektowych dzieci bardzo zaprzyjaźniły się z programem do rysowania Paint. Potrafią  już samodzielnie tworzyć rozmaite obrazy, wykazując się kreatywnością, jak również pracować według  wytycznych nauczyciela. Tworzą  teksty w programie Word  i potrafią poradzić sobie z ich edytowaniem wg wcześniej ustalonych wytycznych . Powerpoint pozwolił na tworzenie ciekawych prezentacji odzwierciedlających  zainteresowania dzieci. Jednak świecące i wykonujące polecenia roboty zdecydowanie najbardziej  skradły serca małych informatyków.

1D ŚWIĘTUJE ZWYCIĘSTWO W KONKURSIE EMPIKU!

Lokalna społeczność aktywnie angażowała się w głosowanie oraz zachęcanie do głosowania na naszą szkołę w konkursie Empiku. Niektóre osoby lub firmy organizowały losowania nagród dla osób, które codziennie głosowały na SP3. Takim sposobem mama ucznia z klasy 1d wygrała bon na pizzę, który postanowiła przekazać naszej klasie. Rada Rodziców klasy 1d zaoferowała dalsze wsparcie i tak powstała uczta, na której celebrowaliśmy nasze zwycięstwo! Jesteśmy szczęśliwi, że nasza szkolna biblioteka będzie wyposażona w dodatkowe pozycje książkowe, bo uwielbiamy czytać.

Tłusty czwartek na wesoło!

Zgodnie ze staropolską tradycją w dniu dzisiejszym obchodziliśmy tłusty czwartek. Ale nie był to typowy, słodki dzień jaki obchodzi się co roku. Tym razem, aby móc zjeść słodkiego donuta zerówkowicze z oddziału 0a mieli do wykonania specjalne zadania, a były to m.in.:

– zaprojektowanie własnej cukierni na płaszczyźnie oraz w 3D,

– konkurs kaligraficzny na najładniejszy podpis,

– matematyczne zagadki „kto pierwszy ten dostaje pączka”,

– jedzenie donuta „bez trzymanki”.

Na koniec wspólnie policzyli ile kalorii zjedli tego dnia, a wyszło ich ponad 11 tysięcy. Pączkami z własnej cukierni poczęstowali także pana dyrektora Grzegorza Wyszogrodzkiego oraz Panią Magdę z sekretariatu. Tego dnia dobra zabawa i słodkości nie miały końca.

Torami Nowej Edukacji- zajęcia rozwijające z matematyki

W ostatnim czasie  na zajęciach rozwijających z matematyki dzieci z klasy 2  uczyły się rozwiązywać zadania złożone. Dzięki robotom Photon poznały zasady “zdrowej” rywalizacji jak i zgodnej pracy zespołowej. Robot jako narzędzie do nauczania świetnie sprawdza się w klasach młodszych, sprawia że lekcja staje się ciekawsza. Dodawanie, odejmowanie jak i mnożenie nie stanowiły dla uczniów żadnych przeszkód. Sprawnie rozwiązywali zadania, świetnie się przy tym bawiąc. Dzięki projektowi Torami Nowej Edukacji dzieci mogą rozwijać swoje zdolności i zdobywać wiedzę.

TORAMI NOWEJ EDUKACJI – projekt unijny w naszej szkole

Nasza szkoła od 1 września 2019 r. do 31 sierpnia 2021 r. uczestniczy w projekcie Torami nowej edukacji – wykształcenie, kreatywność i innowacyjność drogą do lepszej przyszłości uczniów Mińska Mazowieckie-go współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.  Oś Priorytetowa RPO WM: X Edukacja dla rozwoju regionu,  Działania 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałania 10.1.1 Edukacja ogólna.

Celem głównym projektu jest podniesienie minimum dwóch kompetencji kluczowych i sześciu umiejętności uniwersalnych uczniów i uczennic z naszej szkoły (oraz innych szkół podstawowych mieszczących się na ternie miasta). Aby osiągnąć ten cel w ramach projektu prowadzone będą następujące działania:

–  zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze i rozwijające dla uczniów i uczennic,

–  stworzenie zaplecza do nauczania metodą eksperymentu poprzez zakup pomocy naukowych do szkolnych pracowni nauk przyrodniczych,

– zwiększenie wykorzystania technologii informacyjno – komunikacyjnych w szkołach poprzez zakup sprzętu TIK,

– zwiększenie kompetencji zawodowych nauczycieli z zakresu włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego oraz kształtowania umiejętności uniwersalnych u uczniów.