Zakodowana ortografia w 3a

Uczniowie z klasy 3 A biorą  aktywny udział w Tygodniu Kodowania –  Code Week. We wtorek pracowali z wirtualną matą edukacyjną i tworzyli za pomocą kodów trasę według podanych warunków. Musieli zakodować drogę, aby zebrać na macie wszystkie warzywa okopowe. Po pracy przy tablicy multimedialnej, uczniowie kodowali na dywanie, gdzie mieli trudne zadanie ortograficzne: wyszukanie wyrazów z „rz” i zakodowanie trasy spełniającej podany warunek. Przy zabawie i rozwijaniu logicznego myślenia uczniowie utrwalali poprawne pisanie wyrazów z trudnościami ortograficznymi oraz poznane wiadomości o świecie roślin.

Warsztaty w grupie 0a

W piątek 4 października pani Katarzyna Golędziowska z firmy Med-El przeprowadziła dla grupy 0A warsztaty z cyklu Akademia Małego Człowieka. Warsztaty poświęcone były funkcjonowaniu słuchu i działaniu procesów mowy u dzieci z implantami ślimakowymi. Uczniowie mogli poznać budowę narządu słuchu,a także w jaki sposób należy o niego dbać. Mogli z bliska obejrzeć zaawansowane urządzenie elektroniczne- implant ślimakowy, który pozwala osobom niesłyszącym normalnie funkcjonować w społeczeństwie.

Wizyta straży miejskiej w zeróweczkach

8 października  naszą szkołę i grupy 0A i 0B odwiedzili przedstawiciele Straży Miejskiej. Goście przybliżyli uczniom ciężką pracę Straży Miejskiej – umożliwili obejrzenie munduru, czapki oraz przedmiotów, które używają podczas pełnienia obowiązków: pałki, kajdanek, radia. Strażnicy z ogromną przyjemnością i z wielkim zaangażowaniem opowiadali o swojej pracy,  wyjaśnili dzieciom na czym polega różnica między strażnikiem miejskim, a policjantem. Wskazali również numer alarmowy do Straży Miejskiej: 986. Pokazali z bliska samochód, który patroluje miejskie ulice. Na koniec wizyty każde dziecko dostało słodki upominek w postaci „monety mińskiej”.

Serdecznie dziękujemy Straży Miejskiej z Mińska Mazowieckiego za tak interesujące i miłe spotkanie.

Code Week u najmłodszych

Kodowanie na dywanie – to zajęcia kierowane do uczniów klas młodszych naszej szkoły. Dzięki zadaniom z kodowania nauka matematyki, informatyki staje się prosta, kolorowa i interesująca. Zabawy logiczne służą do zorganizowania różnego rodzaju aktywności: memory, sudoku,  do tworzenia kodów,  kubeczkowe zabawy na macie. Dzięki zabawom z kodowania rozwijamy kreatywne i logiczne myślenie, ćwiczymy samodzielność uczniów, poszerzamy wyobraźnię, przygotowujemy do nauki programowania.
Oto kilka zdjęć z ostatnich zajęć 🙂

Czym jest szczęście? warsztaty w klasie 2a

W tym tygodniu w klasie IIa odbył się warsztat dotyczący szczęścia poprowadzony przez p.psycholog Martynę Stachowicz. Dzieci zapoznały się z różnymi znaczeniami pojęcia szczęście. Każde z nich mogło powiedzieć czym dla niego jest to uczucie. Podczas zajęć rozwijane były umiejętności wzajemnego słuchania, a także postawy optymistycznego patrzenia na rzeczywistość. Na koniec dzieci wykonały rysunek pt. Czym jest moje szczęście.

konkurs czytelniczy ze słodziakami

Od tygodnia jesteśmy w nastroju czytelniczym razem ze słodziakami z Biedronki. W świetlicy szkolnej odbył się konkurs pięknego czytania, w którym wzięło udział 20 dzieci  z klas I-III. Wszyscy pięknie się przygotowali i bardzo wczuwali w czytany tekst. Jury miało bardzo trudny orzech do zgryzienia przy ocenie dzieci. Rozstrzygnięcie konkursu odbyło się w piątek. Ostatecznie nagrody były przyznawane na każdy poziom. Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
KLASY I
1 miejsce – Hanna Kossowska Ib
2 miejsce – Krzysztof Borkowski Ib
3 miejsce – Igor Kropielnicki Ib
KLASY II
1 miejsce – Julia Rybacka IIa
2 miejsce Tymon Cyran IIa
3 miejsce Nina Hardej II c i Piotr Szymaniak IIa
KLASY III
1 miejsce Joanna Krupa IIIa, Jakub Łukasiak IIIa i Nikola Sidor IIIa
2 miejsce Martyna Płochocka IIIb
3 miejsce Julia Sendrowska IIIb

Smaczki- zgadywaczki

Dnia 3 października w grupie 0A odbyły się ciekawe zajęcia „Smaczki- zgadywaczki”. Dzieci za pomocą zmysłów mogły przenieść się do krainy warzyw i owoców. Każdy zerówkowicz chętnie podjął wyzwanie- mógł rozpoznać dowolny owoc lub warzywo po smaku, dotyku lub zapachu. Ciekawostką okazały się owoce egzotyczne. Dzieci chętnie poznały smak kiwano czy smoczego owocu- pitaja.

Zeróweczki z wizytą w straży pożarnej

W dniu 1 października dzieci z grup 0A i 0B wraz z wychowawcami wybrały się na wizytę do Państwowej Straży Pożarnej w Mińsku Mazowieckim, aby poznać tajniki pracy strażaków.

W trakcie spotkania strażacy zaznajomili dzieci z ciekawostkami związanymi z ich pracą zawodową, przestrzeganiem zakazów, zachowaniem bezpieczeństwa w czasie: pożaru, burzy oraz wypadku. Dzieci dowiedziały się w jakich okolicznościach można wzywać straż pożarną, że strażacy nie tylko gaszą pożary, ale również są wzywani do różnych wypadków nie tylko  samochodowych. Jak zawsze największe zainteresowanie wzbudziły wozy strażackie. Dzieci mogły je z bliska oglądać, zasiąść za kierownicą. Każdy uczestnik wycieczki mógł przymierzyć hełm strażacki i umundurowanie.
Uczniowie wykazali ogromne zainteresowanie spotkaniem podczas którego nabyły cenną wiedzę, która utrwalana będzie przy każdej okazji.

Serdecznie dziękujemy strażakom za tak miłą i cenną lekcję!

 

Oto Oliver Twist

4 października dla klasy 2c i 3b pojechały na musical “Oto Oliver Twist” do Teatru Rampa w Warszawie. Zarówno uczniowie, jak i ich opiekunowie mieli mnóstwo emocji podczas oglądania tak przejmującego i doskonale wyreżyserowanego spektaklu.  Ten wartościowy musical naszym zdaniem powinien każdy przeżyć na własny sposób. Zachęcamy wszystkie rodziny do wspólnych wyjazdów do teatru pełnego dobrych scen! Oto fotorelacja.

ODPADY SEGREGUJEMY, PRZYRODĘ SZANUJEMY!

W czwartek 26.09.2019r. odbyło się podsumowanie  tegorocznej akcji „Sprzątanie świata” w klasach 0–3. Uczniowie z klas młodszych przez cały tydzień uczestniczyli w zajęciach lekcyjnych o tematyce ekologicznej. Oglądali ciekawe filmy przyrodnicze i uczyli się zasad właściwego segregowania odpadów. Każda klasa wykonała piękny plakat. Najmłodsi przygotowali wspaniałe rysunki i kolorowanki o tematyce ekologicznej. Wszyscy mali ekolodzy wykazali się dużą wiedzą na temat ochrony przyrody i środowiska. Całości dopełniły interesujące lekcje „żywej przyrody” w plenerze, gdzie dzieci mogły poznać w praktyce budowę lasu. Teraz wszyscy wiedzą, że każdy z nas, mały i duży, jest odpowiedzialny za czystość i piękno naszej planety zgodnie z hasłem: „Lasy, drzewa, kwiaty, łąka to natury jest skarbonka!”.

Warsztaty kręcenia pizzy

Uczniowie klasy  2b z okazji Dnia Chłopaka bawili się, projektowali pizzę, ugniatali i rozkręcali ciasto, odgadywali składniki. Dzieci zostały ubrane w profesjonalne fartuszki. Każdy uczestnik przygotowywał od podstaw swoją własną prawdziwą pizzę i dekorował ją według własnego pomysłu. Pizza wypiekana była w piecu, pod obserwacją dzieci. Po wypieczeniu drugoklasiści zajadali się własnoręcznie stworzonymi dziełami.

Uczymy innych, czyli uczeń nauczycielem

26 września uczennice klas 8 odwiedziły klasę 2b. Dziewczynki przygotowały zajęcia skierowane dla młodszych koleżanek i kolegów. Samodzielnie poprowadziły lekcję, która wymagała od nich nie tylko wcześniejszego opanowania materiału, ale też przemyślenia sposobu pracy z potencjalnymi odbiorcami tak, aby dopasować do nich formę ćwiczeń. Wcześniejszy namysł nad zajęciami i przygotowania są równie ważne, jak ich przeprowadzenie. Dziewczynki zobaczyły również ile pracy wymaga przygotowanie dobrej lekcji a młodsze dzieciaki miały niesamowitą radość z odwiedzin starszych uczennic.

Przyroda w praktyce!

W piątek 27 września uczniowie klasy 1c oraz 2b uczestniczyli w lekcji żywej przyrody. Poznali warstwową budowę lasu, roślinność i zwierzęta występujące w jego warstwach. Zbierali grzyby, które rozpoznawali z pomocą nauczycieli i uzyskanych wcześniej informacji. Dzieci mogły się również zintegrować poprzez różnego rodzaju konkurencje i zabawy przygotowane przez opiekunów.

Akcja zjedzmy wspólnie drugie śniadanie!

W dniu dzisiejszym na stołówce szkolnej podczas jednej z przerw nasi uczniowie zjedli wspólnie drugie śniadanie. Dzieci miały ze sobą swoje ulubione przysmaki, którymi podzieliły się ze swoimi przyjaciółmi. Przy okazji maluchy zintegrowały się oraz nauczyły dzielić się z innymi dziećmi.

Drugie śniadanie jest posiłkiem zapewniającym uczniowi zastrzyk energii,  który gwarantuje utrzymanie odpowiedniego poziomu koncentracji w czasie lekcji i przekłada się na wyniki w nauce. Wprowadzenie zwyczaju spożywania drugiego śniadania w szkołach sprzyja kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych.