Europejski Dzień Logopedy

6 marca – w Europejskim Dniu Logopedy – został rozstrzygnięty szkolny konkurs na grę logopedyczną. W konkursie mogli wziąć udział uczniowie kl. 0-III. Panie logopedki otrzymały 5 bardzo wartościowych gier, dzięki którym dzieci mogą ćwiczyć prawidłową wymowę trudnych głosek. Gry zachwycają pomysłowością oraz estetyką wykonania. I miejsce przyznano Zofii Wojtkowskiej z 2a i Alicji Pskiet z 2c. Na II miejscu znaleźli się: Maja Lubańska z 1c i  Krzysztof Rudnicki z 1d, natomiast III miejsce zajęła Nikola Piętka z 1c. Gratulujemy!

Logopedyczny Konkurs Recytatorski

W czwartek (5 marca) chętni uczniowie klas I-III wzięli udział w Szkolnym Logopedycznym Konkursie Recytatorskim “Wierszyki łamiące języki”. Aż 29 uczniów nauczyło się recytować wierszyki z trudnymi głoskami. Wszyscy poradzili sobie wyśmienicie – pięknie recytowali i w skupieniu słuchali swoich koleżanek i kolegów. Panie logopedki po krótkiej naradzie ogłosiły wyniki konkursu. I miejsce zajął uczeń klasy 1c – Dawid Wicik, na II miejscu znalazła się Marta Rucińska z klasy 3b, a na III – Krzysztof Borkowski z klasy 1b. Wszyscy recytatorzy zostali nagrodzeni gromkimi brawami oraz dyplomami za udział w konkursie. Zwycięzcy z rąk pana dyrektora Grzegorza Wyszogrodzkiego otrzymali również nagrody książkowe. Gratulujemy!

O wychowaniu

Grupa ósmoklasistek z 8a i 8d przyjęła zaproszenie pani Magdaleny Mól z Miejskiej Biblioteki Publicznej do rozmowy przy wspólnym stole. Wieczorem w środę (4 marca) Amelia, Iza, Zuzia, Magda, Bianka i Maja spotkały się z innymi mińszczanami w Czytelni MBP i uczestniczyły w rozmowie o wychowaniu. Temat okazał się doskonałym pretekstem do poruszenia ważnych kwestii związanych z tym, jak świat postrzegają ludzie w różnym wieku, z różnych środowisk, z różnymi doświadczeniami życiowymi. Okazało się, że można wymienić się poglądami przy pełnym szacunku do odmienności zdania drugiej osoby. Możliwe było wzajemnie słuchanie się i podkreślanie tego, co ważne dla każdego rozmówcy. Przy okazji wychowania w sposób naturalny pojawiły się też inne zagadnienia, m. in. dotyczące roli mediów, które kształtują współczesną młodzież, systemu oświaty, który nie jest taki, jaki być powinien, problemu uzależnienia od nowoczesnych technologii. Z pewnością udział w rozmowie przy wspólnym stole był ciekawym doświadczeniem i dobrze spędzonym czasem. (zdjęcie – M. Mól, MBP)

Śladami bohaterów II wojny światowej

Uczniowie klas 8a i 8c pojechali w środę (4 marca) na wycieczkę, podczas której mogli uzupełnić wiedzę zdobywaną w tym roku szkolnym na lekcjach języka polskiego, historii i wosu. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego – niezwykłego miejsca, w którym historia żyje, nadal wywołuje prawdziwe emocje i porusza. Później uczniowie zwiedzili miejsca związane z bohaterami lektury “Kamienie na szaniec”. Byli na Powązkach, gdzie pochowani są Rudy, Alek i Zośka, a także autor książki  – Aleksander Kamiński. Oglądali eksponaty oraz cele więzienne w Muzeum Więzienia Pawiak, gdzie po aresztowaniu przebywał harcerz Szarych Szeregów – Jan Bytnar. Na koniec było zwiedzanie Muzeum Walk i Męczeństwa przy Al. Szucha, gdzie swoją siedzibę podczas II wojny światowej miało niemieckie gestapo. Ważna wycieczka do ważnych miejsc na pewno na długo pozostanie w pamięci ósmoklasistów.

Trudna lekcja

2 marca dzieci w świetlicy oraz klasy 2a i 3b w ramach Narodowego Dnia Żołnierzy Wyklętych zapoznały się z historią odważnych ludzi walczących o Polskę. Powstały plakaty i rysunki. Były rozmowy, wspomnienia, filmy, wspólne czytanie. Bohaterowie tacy jak Inka, Łupaszka czy rotmistrz Pilecki to już znane uczniom postacie. Kolejne pokolenia powinny rozumieć, że czasem trzeba w życiu dokonać trudnego wyboru i podjąć odważną decyzję, bo “tak trzeba” – tak jak zrobiła to Inka.

Wieczór z Melpomeną

Poniedziałkowy wieczór (2 marca) uczniowie 3b wraz z rodzicami i wychowawczynią spędzili w Teatrze Buffo na musicalu “Piotruś Pan”. Ta historia o chłopcu Piotrusiu, który nie chce dorosnąć, jest mądrą lekcją o dojrzewaniu, dorastaniu i podejmowaniu decyzji. Wspaniała scenografia, kostiumy, elementy kaskaderskie, pojawienie się prawdziwego psa na scenie, widowiskowy taniec Indian z pochodniami, muzyka budująca akcję oraz rewelacyjni dziecięcy aktorzy, którzy grają niczym dorośli, dostarczyli wszystkim wielu emocji i przeżyć. Piotruś Pan będzie istniał, póki na świecie będą dzieci, które można zaprosić w podróż do baśniowej Niebywalencji.

Dobro łączy pokolenia

“Dziewczynka z zapałkami” H.Ch. Andersena to prosta i bardzo smutna historia biednej dziewczynki sprzedającej zapałki. W jej treści jest piękny przekaz miłości. W piątkowe przedpołudnie klasy 2a i 3b zaprosiły na swój występ podopiecznych Caritas. Baśniowymi tekstami i tańcem uczniowie podkreślili, że wrażliwość na krzywdę i pomoc drugiemu człowiekowi są wielkimi wartościami.

Zabawy z językiem polskim w młodszych klasach

Klasy 1-3 aktywnie włączyły się do szkolnej “Mody na polski”. Uczniowie codziennie rozwiązywali windowsy, przygotowali plakaty informujące o konieczności stosowania znaków interpunkcyjnych, projektowali okładki słowników. Była ortografia na wesoło, krzyżówki, rebusy, zagadki oraz wspólne czytanie. Zmagania z naszym językiem ojczystym zakończyło dyktando.

Konkursy logopedyczne

Z okazji zbliżającego się Europejskiego Dnia Logopedy panie logopedki zapraszają dzieci z klas I-III do udziału w Szkolnym Logopedycznym Konkursie Recytatorskim “Wierszyki łamiące języki”. Chętne dzieci otrzymają w piątek (28 lutego) od logopedów wierszyki, których piękną recytację mają przygotować na 5 marca. W tym dniu o godz. 13.45 odbędzie się konkurs recytatorski. Drugi konkurs logopedyczny dla dzieci z zerówki i kl. I-III oraz ich rodziców polega na stworzeniu autorskiej gry logopedycznej (np. domino, memory, gra planszowa), dzięki której można doskonalić wymowę wybranych głosek. Prace konkursowe należy oddać logopedzie do 6 marca 2020r. Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursach – p. Aleksandra Gliwińska i p. Agnieszka Kożuchowska.

Regulamin Konkursu Logopedycznego

Tydzień polonistyczny trwa!

Od poniedziałku uczniowie spędzają przerwy, rozwijając się polonistycznie. Najpierw były wyzwania ortograficzne, później identyfikowanie na podstawie zdjęć czy wizerunków poetów i pisarzy – autorów lektur z kl. 7-8, w środę natomiast rozpoznawanie utworów na podstawie fragmentów tekstów. Nauczyciele poloniści na bieżąco sprawdzają odpowiedzi i – jak na razie – uczniowie radzą sobie wyśmienicie. Grupa osób w czołówce ma maksymalną ilość punktów – oby tak dalej! Trzymamy kciuki za konsekwentne rozwiązywanie zadań do końca tygodnia. W piątek przed nami konkursy międzyklasowe. Przez cały tydzień na górnym korytarzu można podziwiać prace uczniów: labbooki dotyczące słownictwa języka polskiego oraz różnych tekstów literackich, a także plakaty do “Balladyny” Juliusza Słowackiego. Zachęcamy do oglądania!

Po feriach – Moda na polski

W ostatnim tygodniu lutego nauczyciele poloniści zapraszają uczniów kl. 7-8 do wspólnej zabawy językiem polskim. Od poniedziałku startuje konkurs indywidualny (windowsy) – na oknach codziennie będą wywieszane tematyczne zagadnienia polonistyczne (już w poniedziałek ortografia!). Wystarczy konsekwentnie rozwiązywać te zadania i zbierać punkty na  swoim koncie. Do środy – 26 lutego – można przygotować konkurs w aplikacji KAHOOT i udostępnić go swojemu poloniście (szczegóły na plakatach w szkole). Każdą klasę czeka również w tym tygodniu wyzwanie polegające na zrobieniu zdjęcia do wybranego fragmentu lektury obowiązkowej. W piątek natomiast wszystkie klasy wezmą udział w konkursie międzyklasowym. Zobaczymy, która klasa w tym roku okaże się najbardziej polonistyczną klasą w swoim roczniku. Zaczynamy świętowanie tuż po feriach! Niech moc będzie z wami!

Pokaz strażaków

Strażacy z Państwowej Straży Pożarnej w Mińsku Mazowieckim zaprosili uczniów klas 7 na spotkanie w terenie, podczas którego uczniowie dowiedzieli się, jak należy się zachowywać na lodzie – co wolno robić, a czego nie wolno. Siódmoklasiści usłyszeli, jak należy reagować w sytuacji zauważenia osoby, pod którą załamał się lód oraz w przypadku zauważenia osoby topiącej się. Uczniowie obejrzeli też specjalistyczny sprzęt strażacki służący ratowaniu ludzi. Było to bardzo potrzebne i przydatne spotkanie przed nadchodzącymi feriami zimowymi.

Matematycznie – sami dla siebie!

Kolejny konkurs związany z matematyką samodzielnie przygotował i przeprowadził Mikołaj Krusiewicz z klasy 8c. Pytania dotyczące historii i sposobów kodowania, a także zagadki typu “przełóż jedną zapałkę”, rozgryzały delegacje klas ósmych. Lubiana przez uczniów naszej szkoły aplikacja Kahoot, ze swoją charakterystyczną wesołą muzyką, jak zwykle skutecznie umiliła nam czas zmagań. A wyniki? Tym razem znajdziecie je na zdjęciu.  Dziękujemy Mikołajowi i uczestnikom, a zwycięzcom gratulujemy!

Konkursy matematyczne – nawet na przerwie!

27 stycznia delegacje wyłonione spośród uczniów klas siódmych i ósmych rywalizowały w odgadywaniu matematycznych haseł. Zabawa ta to znane wszystkim kalambury. W naszej wersji rysunki przedstawiały zagadnienia poznawane przez uczniów na  lekcjach matematyki. Najlepsza z klas siódmych była klasa 7c, drugie miejsce zajęła 7b, a trzecie miejsce przypadło klasie 7a. Z klas ósmych najwięcej punktów zebrała klasa 8d, kolejne miejsce zajęła 8a, a trzecie miejsce – 8c, z którą zaledwie jednym punktem przegrała 8b. Gratulujemy! Wszystkim uczniom i kibicom dopingującym swoich przedstawicieli dziękują za wspólną zabawę panie Agnieszka Krasuska i Joanna Sułek.