Mikołajki 8a i 8c

Uczniowie klas 8a i 8c zdecydowali, że w tym roku najlepszym prezentem mikołajkowym będzie wspólny wyjazd. W programie wycieczki były same przyjemności – zwiedzanie kulis Teatru Narodowego oraz słodkie warsztaty zdobienia pierniczków w Pijalni Czekolady Wedla. W teatrze uczniowie zobaczyli takie miejsca, które na co dzień nie są dostępne, dowiedzieli się również, jak wielu ludzi pracuje w tej instytucji, żeby widzowie mogli zobaczyć na scenie spektakl. Dzięki tej wizycie uczniowie dowiedzieli się, kim jest m.in. inspicjent, sufler, kostiumolog, garderobiany, scenograf. Osłodą mikołajowego wyjazdu była gorąca czekolada oraz świetna zabawa przy malowaniu pierniczków białą czekoladą. Było super!

Wyskokowa wycieczka 7a i 7c

Często używa się określenia „w zdrowym ciele, zdrowy duch” czy „trampolina do sukcesu”. Uczniowie klas 7a i 7c w ostatnią środę (27.11.2019r.) sprawdzali w praktyce te frazy, gdyż w trakcie wycieczki do Warszawy odwiedzili Muzeum Sportu oraz park trampolin. Podczas wizyty w muzeum uczniowie mogli obejrzeć wystawę poświęconą różnym dyscyplinom, przyjrzeć się eksponatom oraz przyrządom sportowym z różnych epok, a także zapoznać się z sylwetkami polskich medalistów igrzysk olimpijskich. Najwięcej emocji wśród uczniów wywołały prawdziwe medale sportowców oraz buty Marcina Gortata w rozmiarze „52”. Po zwiedzaniu odbyły się warsztaty, podczas których uczniowie musieli przygotować tematyczną konferencję prasową. Kolejnym punktem wycieczki były odwiedziny jarmarku bożonarodzeniowego na Starym Mieście w Warszawie, czyli krótki postój, by nakarmić oczy i ciało. Później była wizyta w parku trampolin w Hangarze 646. Tam uczniowie mogli skakać, biegać i hasać ile sił w nogach. Ponadto były rywalizacje grupowe (chłopaki na dziewczyny), pojedynki nad przepaścią (w basenie wypełnionym gąbkami), zjazdy z rampy i skoki we wszelkich odmianach. Miejmy nadzieję, że ta wyskokowa wycieczka będzie okazją nie tylko do ćwiczenia kondycji fizycznej, lecz również do wybicia się, by w przyszłości osiągnąć prawdziwy sukces!

Czytają, bo lubią

Z przyjemnością informujemy, że w IV Powiatowym Projekcie Czytelniczym pod hasłem “Czytam, bo lubię” organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 1 w gronie laureatów znalazły się 3 uczennice z klas 7-8 naszej szkoły. Konkurs polegał na przeczytaniu książki Zuzanny Orlińskiej pt. “Pisklak” – chętni mogli wziąć udział w konkursie wiedzy o tej książce (w etapie szkolnym zwyciężyła Milena Bąk z 7c), w konkursie plastycznym i konkursie literackim. Sukcesy odnieśliśmy w kategorii plastycznej – 2. miejsce zajęła Anna Wojdyna z 8b, a wyróżnienia zdobyły: Emilia Jaworska z 8a i Magda Kożuchowska z 7c. Wszystkie dziewczyny w nagrodę za udział w Projekcie Czytelniczym 26 listopada uczestniczyły w spotkaniu autorskim z pisarką.

Festiwalowe warsztaty 7c

14 listopada uczniowie klasy 7c byli na warsztatach przygotowanych dla uczniów w MDK w ramach 11. Festiwalu Piotra Skrzyneckiego. Zajęcia pt. “Gra w teatr. 5 rzeczy, by pisać scenariusze” poprowadził pan Marcel Woźniak – aktor, pisarz, scenarzysta. Uczniowie dowiedzieli się, jak należy przemyśleć scenariusz, by później widzowie chcieli oglądać film czy serial, część spotkania poświęcona była działaniom aktorskim i kreatywnym. Ważnym elementem były też motywujące wskazówki do działania. Prowadzący uświadomił uczniom klasy 7c, że najważniejszą częścią każdego działania jest samo zabranie się do pracy, a później konsekwentne kontynuowanie tego, co się zacznie.

Czytam, bo lubię

Chętni uczniowie klas 7-8 biorą udział w IV edycji projektu czytelniczego pod hasłem “Czytam, bo lubię” organizowanego przez Szkołę Podstawową nr 1 im. M. Kopernika. Grupa uczennic przygotowała prace plastyczne i literackie, które zostały już przekazane organizatorom, a dziś 5 dziewczyn wzięło udział w teście sprawdzającym znajomość treści książki Zuzanny Orlińskiej pt. “Pisklak”. Bezbłędnie test rozwiązała Milena Bąk z 7c, która będzie reprezentowała naszą szkołę 26 listopada podczas konkursu powiatowego. Wtedy też będzie spotkanie autorskie i ogłoszenie wyników wszystkich trzech konkursów. Trzymamy kciuki za nasze uczennice, które czytają, bo… lubią!

Dzień w spódnicy

13 listopada w naszej szkole był dla dziewczyn dniem w spódnicy. Zorganizowały go uczennice z klasy 7a pod opieką pani Katarzyny Kozłowskiej-Wyszogrodzkiej. Siódmoklasistki (i wszystkie inne dziewczyny, które założyły spódnicę) chciały zwrócić uwagę na piękno ubioru damskiego. Nie od dziś wiadomo, że dziewczyny chętniej noszą spodnie, ale w spódnicach wyglądają z pewnością bardziej kobieco. Uczennice, które założyły spódnice, nie były odpytywane na żadnej lekcji. Dzień z atrakcjami dla chłopaków dopiero przed nami. (tekst – Marta Markiewicz, 7a)

Gra patriotyczna

12 listopada po południu korytarze naszej szkoły zamieniły się w teren gry patriotycznej organizowanej już tradycyjnie przez panią Agnieszkę Nowak z okazji rocznicy odzyskania niepodległości. Tym razem do starannego przygotowania projektu została zaangażowana klasa 8a, która opracowała zagadnienia na poszczególne punkty kontrolne, pilnowała poprawności wykonywania zadań i przydzielała punkty za poszczególne konkurencje. Gra patriotyczna wymagała od uczestników zarówno konkretnych wiadomości historycznych, jak i dużej sprawności fizycznej, bo liczyły się nie tylko wiedza i umiejętności, ale także czas wykonywania poszczególnych zadań. W tym roku I miejsce zajęła drużyna nauczycieli w składzie: p. J. Kołodziejczyk, p. A. Kożuchowska i p. S. Rybiński. Na II miejscu znalazła się męska reprezentacja klasy 8c, a na trzecim chłopaki z 8d. Wszyscy świetnie się bawili – i organizatorzy, i uczestnicy!

Spotkania z muzą Klio

W tym tygodniu w naszej szkole można było spotkać się z muzą Klio, która jest patronką historii. W ciągu kilku dni odbyły się konkursy historyczne mające na celu pogłębienie wiedzy historycznej. A ponieważ każdy lubi co innego, codziennie był inny konkurs. Dla lubiących biografie oraz stroje z epoki przygotowany został konkurs na najlepsze przebranie historyczne. Ci, którzy cenią twardą, konkretną wiedzę historyczną, wzięli udział w historycznym „Kahoocie”. Pasjonaci sztuki mogli się zmierzyć w konkursie pt. „Rzeźby w ubraniach”, w którym trzeba było pod ubraniem rozpoznać autora i tytuł dzieła. Koneserzy wyrafinowanego poczucia humoru o zacięciu informatycznym mogli podzielić się swoim postrzeganiem wydarzeń historycznych w konkursie na mem historyczny. Natomiast podczas trwających przez cały tydzień „patriotycznych przerw” młodzi patrioci z entuzjazmem godnym podziwu śpiewali na korytarzu pieśni patriotyczne. Spośród nich najgłośniej śpiewały klasy 7a i 7c oraz klasa 8a. Gratuluję zapału i wytrwałości! (p. Agnieszka Nowak)

Hymn narodowy wybrzmiał!

8 listopada o godz. 11.11 cała społeczność naszej szkoły odśpiewała hymn Polski, włączając się tym samym w ogólnopolską akcję Ministerstwa Edukacji Narodowej polegającą na powszechnej nauce teksu hymnu i wspólnym jego śpiewaniu. Wszyscy uczniowie – od zerówkowiczów do ósmoklasistów – byli ubrani na galowo i wszyscy umieli pięknie i z dumą odśpiewać wszystkie 4 zwrotki naszej pieśni narodowej. Dzięki udziałowi w akcji jesteśmy przygotowani na obchody 101. rocznicy odzyskania niepodległości, która już w najbliższy poniedziałek, czyli 11 listopada.

Rozśpiewane przerwy

W tym tygodniu uczniowie klas starszych (7 i 8) podczas jednej z długich przerw śpiewają pieśni patriotyczne. Pomysłodawczynią wspólnego śpiewania jest nauczycielka historii – pani Agnieszka Nowak, która akompaniuje uczniom na gitarze. Codziennie na górnym korytarzu słychać radośnie wyśpiewywane pieśni. W repertuarze znalazły się m.in.: “Przybyli ułani pod okienko”, “Hej strzelcy wraz”, “Legiony, “Serce w plecaku”, “Warszawianka”, “Piechota”, “Pierwsza kadrowa” i “Ej dziewczyno, ej niebogo”. Rozśpiewane przerwy są bardzo dobrym przygotowaniem do wspólnego zaśpiewania hymnu w piątek o godz. 11.11. W ten sposób już od kilku dni radośnie świętujemy 101. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

Nauka i zabawa

Centrum Nauki Kopernik to miejsce, w którym można odkrywać tajemnice natury, przeprowadzać doświadczenia i bawić się. 30 października podczas wycieczki do Warszawy mogli się o tym przekonać uczniowie klas 3a i 3b. Czy bąble mogą się ścigać? Dlaczego walizka może być niesforna? Na kilka godzin trzecioklasiści stali się badaczami i odkrywcami. W Planetarium odkrywali tajemnice kosmosu, a w Teatrze Robotycznym obejrzeli spektakl, w którym roboty nie tylko potrafią mówić, czy gestykulować, ale również wyrażać uczucia. Nauka poprzez zabawę to najlepszy pomysł na wycieczkę!

Dzień Edukacji Finansowej

W piątek (25 października) w naszej szkole odbył się Dzień Edukacji Finansowej przy współpracy z Bankiem Pekao SA oraz Fundacją Warszawskiej Instytucji Bankowości, organizatorem projektu Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży Bakcyl. W ramach przygotowań do Dnia Edukacji Finansowej w klasach 7 i 8 przeprowadzono konkurs, który jest jednocześnie pierwszym etapem Konkursu Europejskiego Quizu Finansowego. Nagrodzeni zostali: Bartosz Krypski, Piotr Bała, Jan Reda, Mikołaj Krusiewicz, Dariusz Replin, Kacper Mandziewski, Adrian Piotrowski, Izabela Ambrożewicz, Artur Rybałtowski, Cezary Kowalski, Wojciech Kamiński, Joanna Grabarczyk, Bianka Zwierz, Adrian Śledziewski, Helena Szmidt, Aleksandra Mroczek. Na podstawie tego konkursu wyliczono średnie klas, które były kluczowym kryterium przy wyłonieniu zwycięskiej klasy. Podczas Dnia Edukacji Finansowej Dyrektor Banku Pekao SA oddziału Mińsk Mazowiecki wygłosił wykład z elementami interakcji „Bankowość i zawód bankowca”.  Pani Joanna Zimoląg-Myczkowska przeprowadziła Quiz z wykorzystaniem aplikacji Kahoot, z którego wyniki zostały zsumowane ze średnią klasy. Zwycięską klasą ósmą okazała się 8b, która otrzymała nagrodę w kwocie 600zł, a z klas 7 wygrała klasa 7b, otrzymując czek w kwocie 400zł do wykorzystania na potrzeby klasy. W kategorii indywidualnej nagrodzono: Maję Pietrzak, Anitę Dudzińską i Juliana Miłkowskiego. Nasi najmłodsi również otrzymali gry z dziedziny finansów. Dziękujemy Pani Urszuli Szulc – Dyrektor Projektów Edukacyjnych Warszawskiego Instytutu Bankowości, Pani Joannie Zimoląg-Myczkowskiej Koordynator projektów edukacyjnych Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Panu Waldemarowi Zbytkowi Prezesowi Instytutu Bankowości, Dyrektorowi Banku SA w Mińsku Mazowieckim oraz wolontariuszom Banku za działania edukacyjne na rzecz dzieci i młodzieży w zakresie finansów, bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i przedsiębiorczości.

Plac zabaw będzie rozbudowany!

Z ogromną radością informujemy, że znamy już wyniki głosowania w tegorocznym Budżecie Obywatelskim i wiemy na pewno, że plac zabaw przy naszej szkole będzie rozbudowywany. Na nasz projekt swój głos oddało aż 715 osób. Z Budżetu Obywatelskiego na ten cel przeznaczona będzie kwota 150.000,00 zł. Dzięki tej kwocie zostanie zwiększona powierzchnia placu, pojawi się wyposażenie w dodatkowe zestawy zabawowe. Wykonana będzie również nawierzchnia z kostki betonowej i nawierzchni amortyzującej upadki. Rozbudowa z pewnością zaspokoi potrzeby dzieci i umożliwi im zabawę na świeżym powietrzu. Wszystkim dziękujemy za oddane głosy!