30 lat samorządności

Oto informacja jaką przygotował dla nas Wydziału Promocji Urzędu Miasta Mińsk Mazowiecki: “599 lat temu nasze miasto otrzymało prawa miejskie. W tym roku rocznica ta zbiega się z 30-leciem istnienia samorządów terytorialnych.  Dumni z autonomii,  świętujmy nasze urodziny i cieszmy się miastem! W tym roku skupiliśmy się na podkreśleniu sukcesów i wyzwań samorządności, aby za rok już tylko jubileusz miasta był w centrum naszej uwagi. Zapraszamy na wirtualne obchody święta.  W programie zaplanowaliśmy pokaz filmu Kronika samorządności. Opublikujemy także Vademecum samorządu. Usłyszycie Państwo premierowe wykonanie hymnu miast partnerskich. Proszę uważnie śledzić nasze media społecznościowe, bo przygotowaliśmy także niespodziankę. W rzeczywistości, z przypadkowymi przechodniami, spotkamy się podczas happeningu, z którego relację opublikujemy w Internecie. Niestety, z uwagi na brak możliwości organizowania  zgromadzeń, nie możemy wspólnie cieszyć się tym świętem w szerszym gronie. Zdradzimy tylko, że będziemy widoczni na horyzoncie. Dziękuję za okazywaną życzliwość. Życzę dobrego Dnia Samorządu Terytorialnego.” Poniżej link do filmu i okolicznościowa publikacja.

https://youtu.be/PzxGzhpUGNU

Vademecum samorządności

Memy na czas izolacji

Mamy czas izolacji, podczas której powstaje wiele rodzajów memów na temat obecnej sytuacji związanej z koronawirusem. Izolacja jest trudnym okresem dla wielu z nas, dlatego klasa 7a postanowiła dodać trochę uśmiechu do monotonnej codzienności. W tym celu poszukała w internecie lub sama zrobiła memy o koronawirusie. Dobrze by było, aby choć na chwilę na twarzach oglądających memy znalazł się uśmiech. Życzymy dobrej zabawy podczas czytania i oglądania oraz zdrowia dla wszystkich, którzy zechcą poświęcić czas na chwilę radości.
Pozdrawiamy, klasa 7a.

Jak wspierać dziecko w wyborze szkoły ponadpodstawowej?-krótki poradnik dla Rodziców

Drogi Rodzicu. Może w to nie wierzysz, ale to Ty masz największy wpływ na podejmowanie decyzji przez Twoje dziecko, także decyzji dotyczącej wyboru szkoły ponadpodstawowej i zawodu. Jako rodzice mamy wiele obaw z tym związanych. Wielu z nas świadomie unika ukierunkowywania dzieci przy wyborze szkoły. Zwykle podają następujące argumenty: „To jego decyzja, nie moja, to on będzie chodzić do tej szkoły, a nie ja” albo nie chcemy, żeby dziecko miało potem do nas pretensje, że źle doradziliśmy. Często sami czujemy się niekompetentni, niewiele wiedząc o szkołach czy rekrutacji. Najgorsze, co może zrobić rodzic, to powiedzieć do swojego dziecka „Rób co chcesz – to Twój wybór, to Twoja decyzja”. Skutkuje to osamotnieniem, często poczuciem niepewności i lęku. Nastolatek myśli wtedy: jestem sam, nie mam co liczyć na pomoc.Jak mądrze wesprzeć dziecko w podjęciu decyzji o dalszej ścieżce kształcenia? Krótki poradnik zamieściłam w linku poniżej:

KRÓTKI PORADNIK DLA RODZICA Jak wspierać dziecko przy wyborze szkoły ponadpodstawowej

 

Ważne informacje dla ósmoklasistów

 

Ministerstwo Edukacji Narodowej podało wytyczne do przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty. Znalazły się tam procedury, terminy jak i opisy czynności związanych z przeprowadzeniem egzaminu ósmoklasisty. Opublikowano też harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021, a w nim terminy postępowania rekrutacyjnego, składania dokumentów do klas I szkół ponadpodstawowych. Prezentację z niezbędnymi informacjami można obejrzeć tutaj:

Prezentacja_–_zasady_przeprowadzania_i_harmonogram_egzaminów_w_2020_r

Szczegóły na stronie MEN pod adresem: https://www.gov.pl/web/edukacja

Terminy_postepowania_rekrutacyjnego_2020-2021

 

 

URODZINY PAPIEŻA

18 maja 2020 roku mija 100. rocznica urodzin Karola Wojtyły, czyli św. Jana Pawła II. Dla społeczności naszej szkoły to wyjątkowe święto. Historia życia Karola Wojtyły to wielowątkowa opowieść o wielkim człowieku, duszpasterzu, artyście, filozofie, autorytecie, ale i przyjacielu. Jego naukę przepełnia humanistyczne przesłanie, wiara w drugiego człowieka, dążenie do dialogu, odwaga głoszenia Słowa, które ma moc zmieniania świata. Jesteśmy szczególnie dumni, że możemy nosić imię tego wyjątkowego Polaka. Przez cały tydzień od 18 do 22 maja będziemy świętować URODZINY PAPIEŻA. Uczniowie wszystkich klas będą poznawać lub przypominać sobie na godzinach z wychowawcami fascynującą biografię Jana Pawła II. Podczas zajęć religii będziemy brać pod lupę przesłanie życia i nauki papieża – Polaka. Najmłodsi przygotowali laurki dla szacownego Jubilata. Zdjęcia autorów i ich prac można oglądać poniżej. Planowaliśmy, że dziś (18 maja) odbędzie się ważna dla społeczności szkoły uroczystość nadania sztandaru z wizerunkiem Patrona. Nie udało się, ale jesteśmy pełni wiary i nadziei, że podejmiemy to działanie, kiedy tylko będzie taka możliwość. Mimo niełatwego czasu – mamy absolutne przekonanie, że nasza szkolna społeczność ma niezwykłego orędownika i przyjaciela, który nad nami czuwa. Polecamy się jego opiece. Jan Paweł II w liście do artystów wiele lat temu napisał: „Zadaniem każdego człowieka jest być twórcą własnego życia: człowiek ma uczynić z niego arcydzieło sztuki.” (Jan Paweł II, List do artystów, 1999 r.). Z okazji pięknego jubileuszu 100. URODZIN PAPIEŻA najlepszym życzeniem będzie zobowiązanie: UCZYŃ Z ŻYCIA ARCYDZIEŁO.

„Uczę się w domu”-szkolny konkurs fotograficzny

Samorząd Uczniowski nadal działa. Już dziś zapraszamy wszystkich chętnych uczniów do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym „Uczę się w domu”. Temat konkursu możecie potraktować na poważnie lub żartobliwie. Jeżeli chcecie, z wykonanych przez Was zdjęć stwórzcie autorskie Memy. Wasze prace zostaną opublikowane na stronie szkoły tworząc wyjątkową galerię. Każdy z Was może przesłać jedną pracę. Udział w konkursie zostanie nagrodzony pochwałą poprzez wpis do dziennika. Na prace czekamy do 26 maja. Wysyłajcie je na adres: justyna.kolodziejczyk@sp3mm.pl

Pamiętajcie, aby podpisać pracę imieniem i nazwiskiem oraz podać klasę. Połączmy siły, rozweselmy świat, stwórzmy najwspanialszą galerię bez wychodzenia z domu. 

 

 

Twórczość literacka II A w dobie pandemii 

Od dłuższego czasu edukacja żyje w innej rzeczywistości. Co nie znaczy, że dzieci teraz się nudzą 😉 Klasa II A – Ambitna, miała za zadanie stworzyć krótkie historyjki pt. “Pan Humorek Optymista” lub “Pan Humorek Pesymista”. Inspiracją były 4 obrazki do każdego z tytułów. Mogli je ułożyć w dowolnej kolejności.Powstały naprawdę fantastyczne opowiadania! Był nawet wiersz o pesymiście!
Dzieci z klasy II A chcą podzielić się z Wami wybranymi historyjkami. W załączniku znajdziecie ich 9. Naprawdę szybko i świetnie się je czyta.
Miłego dnia z naszą lekturą! Pozdrawiamy – klasa II A.

Program stypendialny dla uczniów klas ósmych

Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki zachęca do zapoznania się z ofertą Programu Stypendialnego Horyzonty Fundacji EFC i FRS, do którego rekrutacja trwa do 17 maja 2020. “Horyzonty” to szerokie wsparcie dla ósmoklasistów z małych miejscowości pochodzących z rodzin o skromnych dochodach, którzy chcą zdobywać wiedzę w najciekawszych liceach i technikach w dużych miastach. W Warszawie to LXVII LO im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, XXXIII LO Dwujęzyczne im. Mikołaja Kopernika oraz Technikum Mechatroniczne nr 1. Program oferuje pomoc materialną w postaci pokrycia kosztów mieszkania i wyżywienia w bursie, nauki w szkole, zajęć w szkole językowej czy letnich i zimowych wyjazdów. Nad stypendystami czuwa zespół Fundacji EFC – wykwalifikowani koordynatorzy regionalni i psycholog. Wspólnie spędzają wakacje, biorą udział w warsztatach. Zgłoszenia do programu przyjmowane są przez formularz dostępny na stronie http://www.efc.edu.pl

Więcej o stypendium można dowiedzieć się od Andrzeja Piękosia, koordynatora Fundacji EFC – tel.: 696 649 036, mail: apiekos@efc.edu.pl i Stypendium Horyzonty – informacja

Niezwykła galeria

Czy chcąc obejrzeć obrazy największych mistrzów malarstwa trzeba odwiedzać muzeum? Otóż nie. Uczniowie z 3 B pod opieką p. Izabelli Kożuchowskiej stworzyli swoją własną galerię. Doskonała charakteryzacja i dobór tła sprawiły, że wśród uczniów odnajdziemy postacie z “Krzyku” czy “Babiego Lata”. Obejrzeć możemy też “Dziewczynę z perłą”, “Helenkę” czy “Autoportret z zabandażowanym uchem i fajką Van Gogha”. To cudowna kolekcja. Gratulujemy uczniom i ich rodzicom pomysłowości. To dla nas niezwykłe artystyczne doświadczenie.

Infolinia w sytuacjach kryzysowych

Informujemy, że istnieje możliwość skorzystania przez uczniów, rodziców i nauczycieli z bezpłatnej, całodobowej, ogólnopolskiej infolinii w sytuacji kryzysu psychicznego – LINIA DZIECIOM 800 080 222. Zespół infolinii tworzą wykwalifikowani specjaliści: psychologowie, pedagodzy i prawnicy. Udzielają oni porad przez telefon, czat oraz e-mail także w sprawach dotyczących obecnej sytuacji epidemiologicznej. Pełen wykaz dyżurów można znaleźć na oficjalnej stronie projektu:

http://www.liniadzieciom.pl.

Matma może być ciekawa

Klasy 7a i 7b pod okiem pani Joanny Sułek realizowały projekt eduScrum “Wyrażenia algebraiczne”. Zadaniem grup było stworzenie ciekawych zadań dla rówieśników. W ten sposób podsumowaliśmy dział.

https://bit.ly/-klasy7

Także uczniowie klasy 8b i 8c zakończyli pracę w projekcie eduScrum. Zadanie polegało na porównaniu koła i kwadratu, które zostały wycięte z takiej samej kartki tak, aby były jak największe. Prawda, że proste? No to jakie widzicie podobieństwa? Uczniowie dzięki temu doświadczeniu dotarli do liczby Pi.

https://bit.ly/-klasy8

Prace uczniów są oryginalne, nie poprawiane przez nauczyciela. Chociaż przeglądarka Chrom nie zawsze trafnie tłumaczy tekst, to sens został zachowany i dobrze widać efekty pracy uczniów.